Saturday, 24 October 2015

Simpanlah kata ini

Aku diam namun rasanya tetap sama. Seperti hari-hari yang sebelumnya. Diberi ruang pada waktunya namun dipijak berkali-kali. Aku ada tapi sekadar untuk apa? Saat aku perlukan, kau dimana? terkadang aku rasa jemu dengan perkataan '"sabar" yang sering aku ungkapkan dalam hati.

Sememangnya manusia layak dapat peluang kedua. tapi bukan untuk kali ketiga kerana peluang itu datang bukan untuk berkali-kali sepertimana hati ini yang kau pijak berkali-kali.

Awak tak perlu jelaskan, saya sudah tahu.

Terima Kasih.. Sekarang saya hanya mampu diam, dan biarkan saja tuhan yang tentukan.

Terima kasih.. saya sangat hargai rasa bahagia untuk setiap perhatian dari awak. biarpun itu hanya dulu.

Maafkan saya jika hanya menjadi beban

Simpanlah kata ini.
Hargailah dan sanjungi seseorang yang menghargai kewujudan kamu kerana ianya datang hanya sekali.

Tuesday, 7 July 2015

Sejenis manusia

"Zaman sekarang dah jadi trend kita menganjing, kutuk mengutuk, hentam orang membabi buta".

Depa rasa seronok pulak tu. Tak faham la aku dengan hangpa ni. Makin lama makin berat dosa kita atas kesalahan yang kita sendiri tak sedar.

Sebab apa tak sedar? sebab syok kan. Bila kau hentam orang itu ini ada tukang gelak. Dan kau mula disanjung kawan² yang sejenis dengan kau.

Damansara

I'm done!

Hi,

Be kind, Be good. Stay with me!

"I can't go back, Don't think i will"

Tentang rasa is done.
But it can never die.

Thursday, 30 April 2015

Paling cukup!

Dulu ditinggalkan, aku redha.
Bila dah kembali, aku bersyukur.

Hidup aku back to normal
Aku tak sakit jiwa lagi menahan perasaan yang bullshit ni

Hari ini seperti hari2 sebelumnya. Aku tak sendiri dan tak sepi. Aku punya kau

Satu dalam banyak,
Banyak dalam satu,
Dalam banyak2 tu,
Hanya kau.

Paling cukup.

Jangan pergi lagi!
Peluang hanya datang sekali.

Friday, 27 February 2015

Yang terakhir untuk tentang rasa

Terbanglah kau tidak ku halang,

Berbahagia lah kau dalam senang,

Lepaskan semua usah kau kenang,

Biar malam berganti siang,

Tidak ku tinggalkan sisa bayang-bayang

Bila tiba waktu berselang,

Kau pulang.. aku hilang

Hidup punyai pilihan.
Untuk dapat apa itu kebahagiaan

Jika itu yang kau impikan, pergilah kejar apa kau mahu dan usah lepaskan sehingga sampai waktu untuk kita kembali kepada sang pencipta.

27/2/2015
Kotaraya
10.10 P.M

 

Thursday, 26 February 2015

This Is Melayu

"Melayu setia dengan janji melayu. Bila nak ubah mentaliti macam tu?"

Monday, 12 January 2015

wise words

i don't want to be the person who you have to text, i want to be the person who you want to text. i will be here. i am waiting...