Sunday 14 September 2014

Rasa yang bangsat

Aku keliru,
Otak jadi tuli,
Fikiran kusut,
Kurang yakin,
Nafas terkandas,
Terngiang,
Menanti kepastian.

Aku terdampar di tengah petak tilam sambil berfikir.
Tergaru kepala.
Membeliak bola mata.
Merenung..

Rasa kau di dalam zero gravity.
Tidak rasa apa yang dipijak.
Langsung!

Bangsat la kalau tiap masa aku rasa benda yang sama. Macam mana aku nak lawan rasa ni yang sebenarnya aku bermusuh dengan minda sendiri. Mungkin aku belum cukup sempurna dan aku banyak melihat kesempurnaan di sekeliling aku.

Adakah aku perlu merelakan kenyataan ini?

Tolong jangan tanya mengapa kerna  aku pun tak tahu sebab apa aku begini.

Rasa itu kejam, kau boleh mati hati jika tak kuat.

Selamat malam rasa. Moga kau tak muncul merosakkan segalanya.

No comments:

Post a Comment